فعالیت هایی برای درمان استرس در نوجوانان

0
13 مشاهده


هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد استرسی که نوجوانان تحمل می کنند، وجود ندارد. با این راه حل های ساده به فرزندتان برای درمان و مقابله با استرس ، کمک کنید.

۱-خوابیدن

در میان تکالیف مدرسه، زندگی اجتماعی و خانه، نوجوانان زمان کمی برای خواب مناسب دارند. آنها تمایل به شب بیدار ماندن و صبح زود از خانه بیرون آمدن دارند.

آرامش برای خنثی کردن استرس، ضروری است. زمانی که بدن آرام است، ذهن نیز آرام و شاداب می شود. خواب کامل در شب می تواند به نوجوان برای مقابله بهتر با استرس کمک کند. چرت زدن میان کار ها نیز می تواند استرس را کاهش دهد.

۲-فعالیت فیزیکی

فعالیت فیزیکی یکی از بهترین تسلی دهنده های استرس در نوجوانان است. هیچ چیز مانند دویدن، استرس را شکست نمی دهد.

زمانی که استرس دارید، برای قدم زدن بروید یا فقط به باشگاه بروید و بعد از آن احساس خوبی خواهید داشت. فرزندتان را به ورزش تشویق کنید تا ذهن و بدنش را برای شکست استرس، سالم نگه دارد.

۳-رژیم سالم

رژیم سالم برای کاهش فشاری که در بدن تجمع یافته است، ضروری است. یک رژیم متعادل که شامل جذب خوب میوه، سبزیجات و غذاهای لبنی و پروتئینی شود، فرزندتان را سالم نگه می دارد.

زمانی که فرزندتان استرس دارد، به خوردن غذا های کم ارزشی مانند پیتزا، برگر، هات داگ و بستنی روی می آورد. چنین غذا هایی را با گزینه های سالمی مانند آوکادو، توت ها، شکلات تلخ، شیر و بوقلمون جایگزین کنید.

۴-حمایت والدین

سر و کار داشتن با یک نوجوان می تواند چالش بر انگیز باشد. زمانی که استرس دارند، بدتر می شود. زمانی که استرس دارند، عصبانی شدن از آنها و تنبیه کردنشان کمکی نمی کند.

اگر می خواهید به فرزندتان کمک کنید تا بهتر با استرس مقابله کند، نیاز دارید که کنارشان بمانید و از آن طریق کمک شان کنید و این را برایشان سخت تر نکنید.

۵-تمرکز بر چیز های مثبت

زمانی که استرستان از بین می رود، تمرکز کردن بر چیزی که اشتباه است، آسان می شود. ما مایل به نگران بودن درباره ی چیزهایی هستیم که نداریم و نمی توانیم انجام دهیم.

زمانی که نوجوان یک الگوی فکر منفی ایجاد می کند و روی همه ی چیز های اشتباه تمرکز می کند، استرس می تواند این را بدتر کند.

ممکن است در میان احساسی که مانند یک بحران است، مثبت ماندن آسان نباشد اما می توانید به فرزندتان با یادآوری نقاط قوت و اینکه چگونه از آنها برای مقابله بهتر با موقعیت ها استفاده می کنند، کمک کنید.

۶-در مورد آن صحبت کنید.

فرزندتان را به صحبت درباره ی چیزی که نگرانش می کند تشویق کنید. صحبت کردن یکی از راه های کاهش و درمان استرس در نوجوانان است.

همچنین صحبت کردن یا بحث کردن درباره ی یک مشکل به پیدا کردن سریع تر یک راه حل برای آن نیز کمک می کند. مهم ترین چیزی که به عنوان والدین باید بدانید این است که باید به احساسات فرزندتان گوش دهید و ببینید که برای این که برایش این را آسان تر کنید، چه کار می توانید انجام دهید.

۷- چیزی که خوشحالتان می کند را انجام دهید

چیزی که خوشحالتان می کند نمی تواند باعث استرس شود. اجازه دهید فرزندتان چیزی را که دوست دارد انجام دهد تا استرسش کاهش پیدا کند. این می تواند به سادگی گوش دادن یک موسیقی، بازی کردن یا تماشای فیلم باشد.

راه های درمان استرس در نوجوانان

فعالیت هایی برای مدیریت و درمان استرس در نوجوانان و جوانان

جوانان و نوجوانان نیز می توانند با کمک این فعالیت ها، بهتر با استرس مقابله کنند.

تمرین تنفس کردن: تمرینات تنفس عمیق (تنفس شکمی) ذهن و بدن را آرام می کند. تمرینات تنفس می تواند تعادل را به سیستم عصبی برگرداند و ذهن آگاهی (توجهی هدفمند و هشیارانه به زمان حال) را نیز افزایش دهد.

ذهن آگاهی: این هنر تمرکز کردن در لحظه ی کنونی است. زمانی که در فکر و احساس تان غرق می شوید، نفس عمیق بکشید و نگاهی به اطراف تان بیاندازید.

سعی کنید به چیزی فکر نکنید و بر چیزی که می بینید تمرکز کنید. همچنین می توانید با تمرکز بر روی تنفستان، حس و هیجانات بدن یا آنچه را که می شنوید، ذهن آگاهی را تمرین کنید. این فعالیت ساده، استراحتی به افکارتان می دهد و ذهنتان را آرام می کند.

تجسم خلاقانه: تصورات دیداری، ابزاری قدرتمند است که می توان از آن برای بیرون آمدن از افکار منفی که موجب استرس می شوند، استفاده کرد.

در اتاقتان جایی آرام بنشینید، چشمانتان را ببندید و به صدا های اطراف تان گوش دهید. سعی به فکر کردن کنید.

حالا تصور کنید که وضعیتی ایده آل چگونه خواهد بود. به آنچه احساس می کنید و می گویید، فکر کنید. آن افکار را برای یک تا دو دقیقه نگه دارید و آن را در ذهنتان تجربه کنید. زمانی که چشمانتان را باز کنید، به دنیای واقعی خواهید برگشت اما با دیدی تازه.

با هم شریک شدن: زمانی که شما و دوستانتان استرس دارید، این فعالیت را می توانید امتحان کنید. با هم به اشتراک گذاشتن باعث می شود افکار و احساساتتان را در راهی ساختاری با هم شریک شوید. همچنین کمک می کند مهارت های شنیداری تان پیشرفت کند.

توپ ساکت: این بازی است که فرزندانتان می توانند گروهی بازی کنند. یک توپ سبک مانند توپ Nerf (نوعی توپ اسباب بازی و سبک) بردارید که بتواند راحت پرتاب کرد.

هدف بازی آن است که هنگام پرتاب یا گرفتن توپ، ساکت باشید. فردی که صدایی ایجاد کند یا توپ از دستش بیافتد، می بازد. این فعالیت آنان را وادار به تمرکز برای گرفتن توپ می کند و آنها را از فکر کردن به هر چیزی که اذیت شان می کند، باز می دارد.

رقص یخی: این یک فعالیت سرگرم کننده است که گروهی از نوجوانان می توانند برای از بین بردن استرسشان انجام دهند. نوجوانان را در یک اتاق جمع کنید و یک موزیک پخش کنید. شرکت کنندگان باید با آهنگ برقصند و زمانی که موسیقی تمام شد، در هر حالت و وضعی که هستند، بی حرکت بمانند.


نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید