بچه‌ها را به خوردن غذاهای سالم تشویق کنیم

0
9 مشاهده


چه کارکنیم تا بچه‌ها غذای سالم بخورند؟

والدین می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامتی و انتخاب غذای فرزندشان داشته باشند. یک رژیم غذایی سالم در هر سنی دارای غذاهای گیاهی مانند میوه، سبزیجات، حبوبات، آجیل، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار و همچنین ماهی و روغن‌های سالم مانند روغن زیتون بکر است. غذاهای فرآوری شده پرچرب، پر قند و گوشت قرمز کم است. برای دریافت طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری لذت بردن از انواع غذاها از هر یک از گروه‌های اصلی غذایی مهم است.

کودکان نوپا را راحت‌تر می‌توان قانع کرد:

کودکان یاد‌ می‌گیرند که غذاهای سالم مانند سبزیجات را دوست داشته باشند اگر از سنین نوجوانی به طور منظم آنها را مصرف کنند. تا جایی که می‌توانید غذاهای کودک را با مواد تازه بپزید و از افزودن قند و نمک خودداری کنید. کودکان خردسال به طور طبیعی در حدود دو سالگی تمایل به نئووفوبیا ترس از غذای ناشناخته دارند. بنابراین قرار گرفتن در معرض غذاهای سالم به جای ایجاد مزاحمت به کاهش این امر کمک می‌کند و تمایل آنها برای امتحان غذاهای جدید به مرور افزایش می‌یابد. تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است ۱۰ تا ۱۴ نفر از کودکان در معرض قرار گرفتن سبزیجات مورد علاقه قبلی قرار بگیرد تا کودکان آن را دوست داشته و آن را انتخاب کنند. کودکان می‌توانند با مواد غذایی خود بازی کنند تا همه رنگ‌ها، طعم‌ها و بافت‌ها را کشف کنند. کودکان هنگام گرسنگی غذا خواهند خورد. اشتهای آنها متفاوت خواهد بود بنابراین اگر نمی‌خواهند غذا بخورند نگران نباشید.

 


کودکان بزرگتر را تشویق کنید:

با بزرگتر شدن کودکان رفتن به مهمانی‌ها و مدرسه می‌توانند بر رفتارهای غذایی آنها تأثیر بگذارند. با این حال محیط غذایی خانواده هنوز هم در تأثیرگذاری بر تغذیه سالم به ویژه رفتار الگوی مادر و غذایی که در خانه موجود است نقش مهمی دارد. کارهای دیگری که والدین می‌توانند انجام دهند این است که کودکان را در خرید، آشپزی، باغبانی مشارکت دهند. نشان داده شده است که کودکان در هر سنی که خانواده‌هایشان در خانه با هم غذا می‌خورند بدون حواس پرتی مانند تلویزیون رژیم‌های غذایی سالم‌تری دارند. بنابراین خوردن غذا با هم را در اولویت قرار دهید.

 

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید